Muumitalon pihamaalle teemme yleensä muumihahmon muotoisia pipareita. Tänä vuonna lapset saivat meillä itse koristella karkeilla ja sokerikuorrutteella sekä talon että muumihahmot. Myös iskä luettiin tällä kertaa lasten kastiin ja sain tehtäväkseni koristella muumimamman ja muumipeikon. Alla olevista kuvista voitte nähdä, ettei lopputulos kyllä kovin hyvää tunnelmaa luonut.
Muumimamma näyttää lähinnä ilkkuvalta, on todennäköisesti tehnyt pippuri- ja lihaliemipitoista aamupuuroa pahaa-aavistamattomille lapsille. Ja muumipeikosta tulee lähinnä mieleen Soundgarden-nimisen ysäri-grunge-poppoon Black Hole Sun -kappaleen musiikkivideo. Siinähän ihmisten silmät ja suut saavat käsittämättömiä mittasuhteita muuhun päähän verrattuna. Jos et muista videota, katso se YouTubesta:
Joulukoristelusta tuli mieleen vaimoni viimekesäinen reissu Göteborgiin. Ruotsissahan osataan muodin, sisustuksen ja tyylikkyyden taidot meitä suomalaisiakin paremmin, joten sieltä tuodut vinkit on aina syytä ottaa onkeensa. Tällä kertaa tuli opittua, että joulukuusi on ympärivuotinen sisustuselementti, ja jos kämppä on hyvin pieni, kuusen voi aina korvata pelargonialla. Seuraava kuva ei siis ole lavastettu, ja se on otettu keskellä heinäkuuta. Kyllä ruotsalaiset tietävät, miten luoda jouluista, ympärivuotista tunnelmaa.



Pakko kommentoida itse omaa kirjoitustaan... aloitimme nimittäin tänään piparkakkutalon syömispuuhat ja lapset saivat valita, mitä palaa haluavat ensiksi lähteä rouskuttamaan. 5v-tyttömme sai luvan aloittaa ja hän valitsi ensimmäiseksi koristelemani muumimamman. Vaikea kyllä uskoa, että valintaperusteena olisi ollut muumimamman vetoava, ilkikurinen ilme. Valinta kohdistui muumimammaan ehkä siksi, että se oli isin koristelema, tai sitten vain siitä syystä, että se sattui olemaan muumimamma :-)
VastaaPoista