lauantai 9. tammikuuta 2010

Miten voi olla tv-taso ilman reikiä taustalevyssä???

Tällaistakin voi tapahtua. Ostimme joskus aikanaan muistaakseni Askosta puunvärisen tv-tason, jossa oli kätevästi sekä laatikostoa että avotilaa teknisiä vempeleitä varten. Eipä tullut mieleen ajoissa tarkistaa, onko tv-tason taustalevyssä tai päällislevyssä jossain huomaamattomassa paikassa valmiina reikiä johtojen vientiä varten. Miten joku voi suunnitella tv-tason, jossa dvd-soittimet ja videolaitteet (siihen aikaan kun sen ostimme) ei ole yhteydessä televisioon? Vai oliko tarkoituksena, että piuhat vedetään komeasti etukautta telkkariin?

Noh, kaipa siinä saa itseäänkin syyttää, olisihan se ollut suht helppo tehdä taustalevyyn reiät johtoja varten ennen kuin se naulattiin muuhun tasoon kiinni. Mutta arvaa vaan, tajuttiinko ajoissa... noei. Meni aika ähräämiseksi, kun piti ahtautua tason ja seinän väliin jälkikäteen, kun kaikki tavarat oli jo laitettu tason laatikostoihin ja päälle, mukaanlukien yli 50kg painava putki-laajakuvatelkkari. Siinä vaiheessa tasoa kun ei enää kovin helposti nosteltu irti seinästä. Taustalevyyn piti tehdä ensin poralla reikiä, joiden kautta sain aikaiseksi ison reiän sahaamalla. Ja käytettävissä oli tietysti vain käsin veivattava pora, joka oli pitkäaikaislainassa iskältä, kun ei siinä vaiheessa ollut itselle vielä ehtinyt kertyä juurikaan omia työkaluja.

Mutta vinkiksi siis tv-tason ostajille, että tuollaisetkin asiat kannattaa tarkistaa ennen ostoa, tai viimeistään ennen tason kasaamista. Pari vuotta sitten ostimme uuden, leveämmän, valkoisen tv-tason Ikeasta. Se on kyllä kätevä, on riittävän isot reiät takana vaikka useamman scart-kaapelin vetämiseen kustakin reiästä. Ja mikä parasta, siinä on niin isot kaapit, että sain jopa subbarin (siis kotiteatterin bassokaiuttimen) piilotettua yhteen kaappiin. Nyt yritän parhaani mukaan käyttää tv-tason leveyttä (n. 2m) hyväkseni perustellakseni, että kyllä siihen sopisi 42-tuumainen telkkari huomattavasti paremmin kuin 32-tuumainen *hih*

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti