keskiviikko 27. tammikuuta 2010

Henkilökohtainen kakku

Olen tullut siihen tulokseen, että vaimoni tekee liian hyviä kakkuja. En olisi ikinä uskonut, että tällaisesta asiasta pitäisi huolestua. Kuitenkin perheen kasvaessa sekä lukumääräisesti että pituusmitalla kuvattuna olen joutunut toteamaan, että kerta toisensa jälkeen itselleni jää aina pienempi pala kakkua kuin edellisellä kerralla.

Otetaan esimerkiksi vaikka yksi puolisoni bravuureista: mangokakku (resepti salainen, ks. kuva).

 

Niinpä, kelpaisi teillekin. Olen kuitenkin keksinyt, miten herkkukakuista saa sellaisia, että ne ei ainakaan pienemmille lapsille kelpaa. Kakuista pitää tehdä ällön näköisiä. Esimerkiksi edellisen kuvan mangokakusta saa vähemmällä mangotäytteellä aikaiseksi kananmunakakun (ks. alla oleva kuva). Se jää varmasti pieniltä lapsilta syömättä, vaikkakin makuelämys on riittävän hyvä verrattuna alkuperäiseen kakkuun. Hah!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti